Opettajan tytär seuraa opiskelua Laosissa.

Seurakunnan tukemat lähetystyöntekijät

Lähetystyö on kokonaisvaltaista kirkon työtä, johon sisältyy evankeliumin levittämistä, kristillistä palvelua (diakoniaa) ja vaikuttamistoimintaa. Evankeliumi on kristinuskon tärkein sanoma, ja tavoitteena on kertoa siitä kaikille. Ketään ei kuitenkaan pyritä käännyttämään.

Kristillinen palvelu suuntautuu kaikkia avuntarvitsijoita kohtaan riippumatta heidän taustastaan, uskonnostaan tai muusta katsomuksestaan. Autettavalta ei myöskään edellytetä muutosta suhteessa kristinuskoon. Tavoitteena on vastata ihmisen hätään. Nykyisin lähetystyössä pyritään myös poistamaan hädän syitä ja vaikuttamaan päätöksentekoon ja ihmisten osallistumismahdollisuuksiin.

Seurakunnat toteuttavat lähetysvastuutaan ulkomailla kirkon lähetysjärjestöjen ja heidän lähetystyöntekijöidensä avulla. Seurakunnilla on nimettyjä lähettejä sekä nimikkokohteita, joiden työtä ne tukevat.

Lähetystyöntekijät

Maija Leena tutkii karttapalloa. Kuva: Lauri Palmu.Maija Leena, Lähi-itä

Maija Leena on Suomen Evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen lähetystyöntekijä. Hän on työskennellyt useita työkausia Lähi-idässä sekä Englannissa.

Maija Leena tekee seurakuntatyötä lasten ja nuorten parissa, erityisesti Raamatun opetuksen ja musiikin välityksellä. Samoin hän pyrkii tavoittamaan ilosanomalla myös seurakunnan ulkopuolella olevia ihmisiä sekä jatkamaan toimintaansa modernin orjuuden kitkemiseksi.

Tilaa Maija Leenan uutiskirje omaan sähköpostiisi.

Lähetyskannatuksen yhteystiedot:
Tilinumero: Nordea FI8320701800028325
Viitenumero: 22907
Saaja: SEKL ry
RA/2017/54

Yoshimuran perhe.Päivi ja Hiroaki Yoshimura, Japani

Päivi ja Hiroaki Yoshimura vastaavat Tokiossa olevan Suomi-kirkon toiminnasta. He ovat Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen lähetystyöntekijöitä.

Lisätietoa Linkki avautuu uudessa välilehdessäYoshimuran perheen lähetystyöstä.

Lähetyskannatuksen yhteystiedot:
Tilinumero: FI1380001500779195