Halsuan kirkon urkujen soittopöytä.

Musiikki

Kirkollinen musiikki herkistää aisteja ja panee ne liikkeelle, niin että voimme tavoittaa tuonpuoleisen, Jumalan maailman. (O. Messiaen)

Hengellinen musiikki ilmaisee Jumalan salaisuutta ja ilmoitusta. Musiikin tehtävänä on johdattaa sydän kosketuksiin hyvän ja kauniin kanssa ja ilahduttaa mieltä. Kun kirkon sanoma yhdistyy musiikin kanssa, syntyy viides evankeliumi.

Musiikki seurakunnassa

Musiikkitoiminta suuntautuu messuun, koska jumalanpalvelus on seurakunnan keskus. Musiikki – ja erityisesti laulaminen yhdessä – on keskeinen sisältö kaikissa seurakunnan tapahtumissa.

Halsuan seurakunnassa järjestetään myös virsilauluiltoja ja yhteislaulutilaisuuksia. Seurakunnassa ylläpidetään ja kehitetään laulamisen kulttuuria ja laulutaitoa: virret, hengelliset laulut ja rukoushetkien sävelmät ovat ahkerassa käytössä. Seurakunnan musiikkitoimintaa rikastuttaa myös yhteistyö seudun musiikkiryhmien kanssa. Heitä kutsutaan mukaan jumalanpalveluksiin.

Kuorot

Uudet laulajat ovat tervetulleita kuoroon. Älä arkaile, sillä laulutaitoa voi kehittää ja itseilmaisua helpottaa. Aivan jokainen on kehityskelpoinen.

• Kirkkokuoron harjoitukset keskiviikkoisin klo 19 seurakuntatalolla. Kirkkokuoroa johtaa Satu Riihimäki, p. 040 595 0770
  • Manna - naistenlauluryhmä. Lisätietoja: Maarit S. Hotakainen, p. 040 735 7645
  • Miesten lauluryhmä Halla. Lisätietoja: Simo Venetjoki, p. 040 747 2101