Merkkipäivät

Elämän varrelle mahtuu tapahtumia, jolloin juhlat ja muistamiset ovat paikallaan.

Seurakunta haluaa muistaa merkkipäivän sankaria. Kun vietät erityistä juhlapäivää, voit pyytää papin, diakoniatyöntekijän tai seurakunnan vapaaehtoisen tervehdyskäynnille luoksesi. Kutsuminen ei edellytä juhlia ja täytekakkua tai mitään erityisjärjestelyjä.

Seurakunnalla on myös säännöllisiä muistamistapoja tietyn ikäisille.

Kastetut

Vuoden kuluessa kastetut kutsutaan Mikkelinpäivän jumalanpalvelukseen, jossa jaetaan kastettujen perheille puiset enkelikoristeet.

10-vuotiaat

Joka vuosi 10-vuotiaat kutsutaan seurakuntatalolle kymppisynttäreille.

50 vuotta sitten ripille päässeet

Joka kesä seurakunta kutsuu 50 vuotta sitten ripille päässeet messuun, jonka jälkeen on ruokailu ja juhlahetki seurakuntatalolla.

Ikäihmisten muistaminen

Yhteissyntymäpäivät
Seurakunta järjestää 70, 75 ja 80 vuotta täyttäville yhteissyntymäpäivät seurakuntatalolla. Mikäli päivänsankari ei pääse juhlaan, hän voi pyytää seurakunnan työntekijää tervehdyskäynnille kotiin.

Tervehdyskäynti
Kirkkoherra tai diakoniatyöntekijä tekee syntymäpäivätervehdyskäynnin 85 ja 90 vuotta täyttäville sekä kaikille yli 90-vuotiaille. Käynneistä sovitaan etukäteen puhelimella.

Kukkien ojentaminen.