Hengellisistä kesäjuhlista odotetaan vilkkaita

Kesäiset juhlat.

Kuva: Hannu Häkämies

Hengellisten kesäjuhlien kävijämäärä jäi kahtena edelliskesänä vaisuksi, joten tapahtumien järjestäjät odottavat innolla tälle kesälle kävijämäärien kasvua. Hengelliset kesäjuhlat ja tapahtuma ovat tärkeitä kävijöille ja merkittäviä järjestäjien taloudelle.

Valtakunnallinen Evankeliumijuhla kokoaa väkeä kesä-heinäkuun taitteessa Toholammille. Sleyn 150-vuotisjuhlaan liittyen on juhlateemaksi valittu tuhlaajapoikavertauksesta Niin alkoi iloinen juhla.

Tänä kesänä ohjelmassa on runsaasti raamattuopetuksia, puheita ja musiikkia. Vieraana on muun muassa Etelä-Sudanin ja Sudanin evankelisluterilaisen kirkon piispa Ezra Bako Ngirimo.

Yhä useammat ihmiset seuraavat hengellisiä kesätapahtumia verkossa. Ohjelmat tavoittavat yleisöä myös Ylen, Radio Dein, Körttiradion ja UskoTV:n kautta.

Myös vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen jokakesäinen seuratapahtuma Suviseurat lähetetään Kesäseuraradion välityksellä sekä nettiin että FM-taajuuksille. Lisätietoa suviseurat.fi ja kesaseuraradio.fi.

Hengellisiä tapahtumia ja kesäjuhlia kehitetään yhdessä ekumeenisessa työryhmässä, joka kokoontuu säännöllisesti kehityksen, tiedonjakamisen ja muuttuvien toimintaedellytysten merkeissä. Viestintää hengellisestä kesätapahtumakentästä tehdään yhteistyössä aiempaa enemmän.

15-vuotisjuhliaan viettävä Evankelinen lähetysyhdistys - ELY ry kokoaa väkeä Etelä-Pohjanmaalle, Ilmajoelle. Juhlapaikkoina ovat Etelä-Pohjanmaan opisto ja Ilmajoen kirkko.

Juhlien teemana on Ilmajoen kirkon vanhassa kurkihirressä oleva teksti: Rauhani annan teille.

Osa juhlien ohjelmasta striimataan. Lisätietoja osoitteessa: evankeliset.net/kesajuhla

Teksti: Kirkkopalvelut ry

Kesän 2023 hengelliset kesäjuhlat:

• Lähetysyhdistys Kylväjän kesäpäivät
  10.−11.6. Tampereella
• Medialähetyspäivät 9.−11.6. Hyvinkäällä
• Sanan Suvipäivät 16.−18.6. Jyväskylässä
• Helluntaiseurakuntien Juhannuskonferenssi
  22.−25.6. Isossa Kirjassa Keuruulla
• Esikoislestadiolaisten juhannusseurat
  23.−26.6. Lahdessa
• Suviseurat järjestetään 30.6.–3.7.
  Kauhavan lentokentällä
• Valtakunnallinen Evankeliumijuhla
  30.6.−2.7. Toholammilla
• Kansanlähetyspäivät 7.−9.7. Ryttylässä
• Herättäjäjuhlat 14.–16.7. Seinäjoella
• Uusheräyksen Kesäseurat ja yhteyspäivät
  Lapinlahdella 26.7−30.7.
• Heinäveden Kirkastusjuhlat 28.−30.7.
• Hengen uudistuksen kesäjuhla eli
  KesäSpirit 4.−5.8. Lempäälän Ideaparkissa
• Evankeliset kesäjuhlat 5.−6.8. Ilmajoella
• Hengelliset Syventymispäivät 25.−27.8.
  Kauniaisissa

2023-06-06 15:22:51.0