Matka Oulun hiippakunnan lähetysjuhlille Ranualle

Lähetysjuhlia vietetään teemalla Silmiesi alla. Juhlilla perehdytään kirkkomme tekemään lähetystyöhön sekä eri puolilla maailmaa, että paikallisella tasolla.

Oulun hiippakunnan lähetysjuhlien mainos.

Kokkolan rovastikunnan seurakunnat tekevät yhteisen retken juhlille la-su 26.-27. elokuuta. Matkaan lähdetään kahdella bussilla lauantaina aamutuimaan. Rannikkobussi lähtee Kokkolasta Kälviälle ja sieltä Kannukseen. Sisämaabussi suuntaa Vetelistä Kaustisen ja Ullavan kautta Kannukseen. Kannuksesta matka jatkuu yhtä matkaa Ranualle, missä  ollaan noin kello 12. Bussikyyti 10 e maksetaan bussissa käteisellä.

Sunnuntaina ennen paluumatkaa on mahdollisuus matkustajien toiveiden mukaan vierailla omakustanteisesti Ranuan eläinpuistossa tai muussa kohteessa.

Matkalla majoitutaan Ranuan kristillisellä kansanopistolla. 2 hengen huone maksaa 50 e/hlö (sis. aamupala, omat lakanat mukaan). Jokainen maksaa muut ruokailut itse. Opistolla on mahdollisuus myös esteettömään majoitukseen.

Ilmoittautumiset matkalle viimeistään 15.8. sähköisellä lomakkeella tai oman seurakunnan lähetyssihteerille.

Ilmoittautuneille lähetetään tarkemmat tiedot matkasta myöhemmin.

Tietoa juhlista

Teema Silmiesi alla muistuttaa juhlaväkeä siitä, että maailmamme ilot ja kivut ovat yhä enemmän yhteisiä. Haasteet ovat silmiemme edessä, mutta silti saamme kohdata ne Jumalan silmien alla. Viime vuonna puhjennut kriisi Ukrainassa on meille muistutus maailmasta, jossa lähimmäisen rakkaudelle ja sanomalle Jumalan huolenpidosta on tarvetta.

Ulkomaisena vieraana on Egyptin Pipliaseuran pääsihteeri Amir Elhamy. Tämän lisäksi monien suomalaisten lähetystyöntekijöiden terveiset eri mantereilta antavat hyvän kuvan tämän päivän lähetystyöstä sen iloineen ja kipuineen. Uutena ohjelmana on piispa Jukka Keskitalon johtama keskustelutilaisuus teemalla KATSE MAAILMAN TULEVAISUUTEEN. Piispan vieraana keskustelevat juuri Jerusalemista palannut Suomen Lähetysseuran työntekijä Satu Haapanen, Ranuan kunnanjohtaja Tuomas Aikkila ja tuore kenttäpiispa Pekka Asikainen. Juhlien moni-ilmeiseen kokonaisuuteen liittyy tietysti myös suuri joukko musiikkitilaisuuksia, joissa esiintyvät muun muassa muusikko ja lauluntekijä Pekka Simojoki.

Juhlien pääpaikkana on Ranuan kristillinen opisto, mutta tilaisuuksia on myös kirkossa ja Kangaslammen perinnetilalla. Juhlille on vapaa pääsy.

Oulun hiippakunnan lähetysjuhlia on vietetty yli 40 vuoden ajan yhteistyössä kaikkien kirkon lähetysjärjestöjen kanssa.

Lisätietoja ja tarkempi ohjelma löytyy Ranuan seurakunnan nettisivuilta.

2023-05-22 13:41:00.0