Toukokuussa kokoonnutaan kinkereille

Yhteisölliset kinkerit kokoavat väkeä

Kinkerit, lukukinkerit tai lukuset ovat olleet alun perin kirkon pitämiä kristinopin kuulustelutilaisuuksia. Nykyään kinkerit eivät ole pelkästään opetustilaisuuksia vaan myös eräänlaisia seurakunnan vuosikokouksia, joissa kerrotaan kyläläisille seurakunnan työstä ja sovitaan kylän toiminnasta.

Tänä keväänä Halsuan kinkerit pidetään isommissa tiloissa yhteiskinkereinä.
Sunnuntaina 1. toukokuuta klo 11.30 Aho-Kurkisuo-Tiaskorpi, Karvonen-Tofferi-Tuominiemi, Hietalahti-Isosaari-Lepistö -kinkeripiirit sekä Liedeksen kinkeripiiri kokoontuvat jumalanpalveluksen ja kirkkokahvien jälkeen Ylikylän kylätalolle.
Tiistaina 3. toukokuuta klo 19 on vuorossa Alitie-Niemi-Majasaari, Kauppinen-Joentaus -kinkeripiirien ja Meriläisen kinkeripiirin kinkerit Halsuan kirkossa.
Sunnuntaina 8. toukokuuta klo 19 on puolestaan Kanalan koululla kinkerit, jossa ovat mukana Kannisto-Marjusaari-Karhukorpi -kinkeripiiri sekä Kanalan ja Kalliokosken kinkeripiirit.

Älä jää pois joukosta, vaan kipitä kinkereille!

2022-04-13 17:17:49.0